Tuesday, October 26, 2010

kisah tiga sahabat (part 9)

saat bulan menggantikan posisi matahari..
saat dingin menggantikan kehangatan mentari
setiap detik silih berganti...
sentiasa aku berada disini.....

malam...... mungkin adalah waktu kegemaran ku... kerana hanya pada waktu malam sahaja yang mampu membuat aku untuk menukilkan sesuatu yang baharu di ruangan ini.. irama malam yang puitis di cuping telingaku memberikan aku suatu kedaimaian dalam hidup... dan pada kedinginan malam ini, aku akan cuba untuk melayarkan bahtera ceritera yang masih lagi berkaitan dengan diriku bersama rakan-rakan ku... kini, masa untuk kami bertiga untuk bersama cukup singkat.. sebulan akan datang kami bakal menghadapi peperiksaan penting yang bakal menentukan arah tuju kehidupan kami.. sepanjang persahabatan kami selama dua tahun, banyak suka duka yang telahh kami lalui bersama.. banyak yang aku pelajari dari mereka.. mereka adalah sahabat yang paling 'cool' yang pernah kukenali.. aku amat menghargai setiap detik pertemuan kami bersama.. aku paling suka bila berketawa dengan mereka... best.... aku suka pergi bersiar-siar bersama mereka walaupun dh agak lama kami xdapat bersiar-siar kerana sibuk menyiapkan diri untuk SPM.. wish plan kami pas SPM nhe menjadi.. paln itulah yang bakal menjadi kenangan terindah kami bersama.. aku juga kurang yakin jika kami dapat berjumpa secara kerap lagi selepas tamat persekolahan.. aku sayang mereka sangat-sangat.. setiap detik kebersamaan kami pasti akan menggembirakan.. hahahaha.. ohh ya.. baru-baru ni, kami menghadiri kelas tuisyen physics.. tapi tunggu punya tunggu, cikgu tak sampai-sampai lagi. jadi, kami bertiga pun membuat keputusan untuk pergi mencari makanan... eycha... dia nak makan goreng pisang yang ada cheese.. so.. kami pun pergi lah dekat iceworld.. tapi.. makanan tersebut tak ada sebab stallnya tutup.. jadik kami pun decide pergi kat area milimewa cari makanan.. tanpa kami sedari, kami dh buang banyak masa hanya untuk membeli makanan.. kami samai kat pusat tuisyen lebih kurang jam 3:45... hahahahahaha..... cikgu dah pun start mengajar.. yang kami ni,,, sampai-sampai jew kat kelas, trus makan.. sebab prut waktu tu tengah berkeroncong.. arrrrggghhhh....... LAPAR...!!! jadi kami pun makan sambil mendengar penjelasan cikgu.. padahal tak dapat nak fokus bab asyik nak makan.... dalam lebih kurang pukul 4 lebih baru aku dapat menumpukan perhatian dengan apa yang cikgu ajar...yang bestnya hari tu.. aku dan fieyQa susah nak berhenti ketawa.. ada saja yang menggelikan hati kami.. memang best lah arhe tuh... i'm gonna miss taht day damn much....!!! i love all my time with my besties.......

No comments:

Post a Comment