Wednesday, October 13, 2010

kisah tiga sahabat (part 2)

disinilah bermulanya kisah sahabat kami yang sebenar. kami mungkin kurang disenangi oleh segelintir pelajar-pelajar perempuan disekolah tersebut. namun, kami tidak menghiraukan kata orang kerana kami berepegang pada prinsip "kita ndak kacau dorang, jadik wat purh dorang mau panas ma kita". kalau nak tau, tahun lalu adalah kami bernakal-nakal. ada-ada sahaja yang kami lalukan. hujung minggu xpandai lekat kat rumah, mesti nak turun bandar. hari remaja lah di katakan. jangan katakan hujung minggu, balik sekolah pun sering turun kebandar. nak tahu ke bandar wat apa?? pergi online. hahahaha... time tuh, facebook masih belum lagi ramai pengguna macam sekarang ni. masih ramai lagi yang menggunakan friendster. jadi masa tu. kami bertiga nhe pown sibuk jugak nak urus friendster. nak mengutuk pun guna friendster, padahal bukan duduk berjauhan pun. hahaha... ada-ada sahaja kami ni..port lepak utama, hahaha.. taknak crita lah, biar itu jadik kenangan kami bertiga..

kat dalam kelas, kami ni paling tak minat dengan mata pelajaran sejarah. pernah sekali kat dalam kelas, masa matapelajaran sejarah, aku, fieyqa dam melisa bersurat-surat sebab takut dimarah bercerita. tanpa kami sedari, rupa-rupanya, cikgu perasan akan gelagat kami. dan kebetulan pula, pada waktu itu, aku meminta kebenaran dengan cikgu sebab nak pergi ke tandas.. nak tahu apa yang jadik kat dalam kelas...??? "noor fairuz, afiqah. melisa... cikgu tahu kamu tidak bercerita masa cikgu, tapi kamu bersurat-surat.." kata cikgu pada fieyqa dan eycha.. pada masa aku kembali ke kelas, mereka memberitahu kepada ku soal cikgu memarahi merreka, hampir pecah prut aku ketawa mendengar cerita mereka.. memng takkan ku lupa sampai bila-bila kenangan tuh..

nakal kami tidak berhenti disitu sahaja. terutama sekali akulah. pernah sekali aku hampir bergaduh di bandar.. port nya, rahsia.. pada masa itu ialh waktu balik sekolah, dan aku pula mendapat cerita yang something wrong then hampir bergaduh. tangan ku lebam masa tu.. huhuhu... fieyqa tidak mampu berbuat apa-apa melainkan hanya tercegat dan melihat aku.. nasib baik lah pergaduhan tersebut sempat dileraikan.. huhuhu.. selepas pergaduhan itu, aku dan fieyQa pergi makan tengahari bersama. memang best kalau makan bersama kawan karib.. nasib baik lebam ditangan ku pada waktu itu tidak seberapa teruk.. tapi, sakitnya menanggung jugak...

No comments:

Post a Comment