Saturday, September 11, 2010

AKU

masa berlalu begitu pantas..
tanpa ku sedari..
aku kini telah berada di usia 17 tahun..
banyak yang telah ku lalui..
banyak yang telah ku tempuhi..
tanpa menyedari akan kekhilafan yang membelenggu diri..


aku tahu..
aku belum cukup dewasa..
untuk memahami erti sebuah kehidupan..
namun..
aku cukup pasti..
pengalaman mengajar ku..
untuk memahami erti sebuah kehidupan..


kehidupan yang penuh rencah..
penuh dengan warna-warni..
menghiasi setiap ruang jiwa ku..
ada yang cerah..
dan ada juga yang kelam..
macam-macam ada..
ku amat menghargai perasaan yang dikurniakan tuhan..


walaupun aku sering mengeluh..
sering memberontak..
sering mendengus..
tapi..
aku cukup rasional dalam setiap tingkah laku ku..
meskipun pernah melakukan kesilapan..


aku adalah aku..
tak ada siapa yang dapat mengubah hakikat itu..
aku tetap aku..
walau badai melanda hati..
aku tetap tabah menghadapi..
masa lampau adalah pengajaran buat ku..
dan masa depan adalah penentu kehidupan ku..





No comments:

Post a Comment